PRODUCT KAPOT/INCOMPLEET?
Je mag natuurlijk van ons verwachten dat we jouw aankopen met zorg behandelen, en dat doen we dan ook. Unigarden zorgt ervoor dat de producten die je koopt in perfecte staat ons magazijn verlaten. Mocht er toch onverhoopt iets niet naar wens zijn, dan lossen wij dat graag voor je op!
Voldoet een product niet aan je verwachting?
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers zullen je vragen foto’s te sturen van de producten die je gekregen hebt, om zich een goed beeld te kunnen vormen van de situatie. Het is dus handig als je die foto’s al gemaakt hebt. Je kunt ze versturen via klantenservice@unigarden.nl.
Is je product beschadigd geleverd?
Neem dan even contact op met de klantenservice. Wij helpen je dan meteen verder! Ook bij deze vervelende situatie is het handig als je de foto’s al hebt gemaakt, zo kan onze klantenservice je nóg sneller van dienst zijn.
Is je bestelling incompleet of niet geleverd? Mis je iets? Of is je pakket helemaal niet bezorgd?
Kijk dan even op de pagina bestelling niet ontvangen/ontbrekend product.
Heb je een ander probleem?
Neem dan even contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder!
ARTIKELEN RETOURNEREN?
Heb je teveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. Je kunt de meeste aankopen binnen dertig dagen aan ons retourneren en dan krijg je gewoon je geld terug. Je kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren.
De uitzondering – Substraten(aarde) en HPS lichtbulpen
De enige uitzondering op die regel zijn zakken aarden en hps bulpen omdat deze heel gevoeling zijn verzenden wij deze op eigen risico. Al het andere wel.
Retourneren vanuit België
Dat is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland.
Retourneren
Het retourneren is voor jouw rekening, maar we maken wel heel graag verzendlabels voor je aan. Dat is euro’s voordeliger ten opzichte van een pakket retourneren aan de balie van een PostNL punt. Deze kosten per label (per pakket) verschillen per land:
– Nederland: € 8,99
– België: € 12,95
– Overige landen: niet mogelijk.
De kosten voor je retourlabel(s) verrekenen wij met het te crediteren bedrag. Daar heb je dus geen werk van.
Retouradres:
Unigarden Retouren
Lireweg 90
2153PH Nieuw Vennep
Nederland
Producten retourneren kan op de volgende manier:
Terugsturen met retourformulier
Stap 1. Vul hier het Europees modelformulier voor herroeping in of stuur een andere ondubbelzinnige verklaring.
Stap 2. Verpak de producten in de originele doos of een andere stevige verpakking. Controleer altijd of het product goed is verpakt, want het risico op eventuele beschadiging door eigen toedoen of de bezorger is voor eigen risico. Eventuele schade aan het door ons ontvangen product kan betekenen dat we de kosten hiervan in mindering brengen op het te crediteren bedrag.
Stap 3. Print het verzendlabel uit dat je via de mail ontvangt en plak het op de doos.
Stap 4. Geef je pakket binnen 14 dagen nadat je aan ons hebt laten weten van de aankoop af te willen zien af bij een PostNL pakketpunt. Uiteraard kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jouw eigen rekening. Check hier het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt bij jou in de buurt. Voor het dichtstbijzijnde punt in België kun je hier kijken.
Stap 5. Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is.
Terugbrengen naar de afhaalpunten
Producten terugbrengen naar de afhaalpunten kan natuurlijk ook. Als je contant betaald hebt, krijg je het aankoopbedrag ook contant terug. Heb je op een andere wijze betaald, wordt het bedrag via diezelfde wijze teruggestort.
Vragen over retourneren? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust even contact met ons op.
TERUGBETALING
Terugbetalen doen we snel! Uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip als eerste valt.
Hoe we je terugbetalen hangt af van je betaalwijze:
iDeal: we storten het geld terug op jouw rekening.
Creditcard: we storten het geld terug op je creditcard.
Heb je nog geen terugbetaling ontvangen?
Hoe lang het precies duurt voordat je je geld terug hebt, kan per bank verschillen. Maar het zou nooit langer moeten duren dan 14 dagen. Wacht dus voor de zekerheid 14 dagen voordat je contact met ons opneemt. Heb je na 14 dagen nog steeds geen terugbetaling ontvangen en ook geen bericht van ons gehad? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice. Wij gaan dan direct uitzoeken waar het is misgegaan.
Heb je geen factuur ontvangen?
Heb je bij je bestelling geen factuur ontvangen? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice. Dan sturen we je de factuur alsnog toe!
UITSTLUITNG HEROEPPINGSRECHT
Zakken Aarde en HPS Lampen zijn helaas uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht. omdat deze heel gevoelig zijn verzenden wij deze op eigen risico.
Herroepingsrecht op andere producten
Wat betreft alle andere producten kun je dus, zonder opgaaf van redenen, binnen 30 dagen na ontvangst laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kunt voor een herroeping het retourformulier gebruiken.
Hoe gaat het verder bij herroeping?
Na ontbinding van de overeenkomst storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op je rekening.
Heb je nog meer vragen over het herroepingsrecht of het retour sturen van producten? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust contact met ons op. We zijn op werkdagen via telefoon en email bereikbaar.
VERKEERDE PRODUCTEN ONTVANGEN?
Heb je per ongeluk de verkeerde producten ontvangen? Balen! Dat lossen we natuurlijk zo snel mogelijk op. Alles wat je daarvoor hoeft te doen is contact opnemen met de klantenservice van Unigarden. Wij zorgen dat het goedkomt en sturen je zo snel mogelijk de juiste producten. Onze klantenservice is op werkdagen vanaf 10.00 tot 13.00 uur bereikbaar.